Isala bouwt een nieuw botenhuis!

botenhuis-ontwerp-300pxWat willen we?

Een botenhuis dat een moderne aantrekkelijke uitstraling heeft, passende faciliteiten biedt, duurzaam en onderhoudsarm is en makkelijk toegankelijk voor leden en bezoekers, een botenhuis waar we nog decennia mee vooruit kunnen!

Financieel moeten we dit nieuwe botenhuis kunnen dragen met het huidige ledenaantal.

Het botenhuis moet dusdanig groot zijn dat de vereniging kan groeien qua ledenaantal maar ook dat er meer ruimte is om een groeiende vloot te herbergen.

Een botenhuis met bredere gangpaden, meer stellinghoogte, zodat alle boten makkelijker uit- en in het botenhuis kunnen worden gelegd.

Nieuws over het botenhuis

Roeien bij storm en regen

Datum: 09 oktober 2025  -  Categorie: Algemeen
Ondanks regen en storm Amy, is er afgelopen zaterdag door sommige Isalanen toch weer stevig geroeid in Hilvarenbeek. Bekijk hier het verslag van de oktoberregatta.

Alles en iedereen het water op (26 oktober): inschrijving geopend

Datum: 30 september 2025  -  Categorie: Algemeen
Zondag 26 oktober luiden we het seizoen uit en we nodigen daarvoor al onze leden uit, want: 'Alles en iedereen het water op'. De middag wordt afgesloten met een soepbuffet. Klik hier voor meer informatie of lees de ma...

Kopje koffie? Nee, helaas!

Datum: 27 september 2025  -  Categorie: Algemeen
Dinsdagavond 30 september is onze kantine helaas niet voor de leden beschiklbaar. De ruimte is dan vanaf 18.00 uur gereserveerd voor een KNRB regiobijeenkomst voor roeiclub-bestuurders. Excuus voor het ongemak.

Core training

Datum: 26 september 2025  -  Categorie: Algemeen
Wil jij je spieren in in de romp versterken? Vanaf dinsdag 7 oktober 19.30 uur wordt er wekelijks core training gedaan in de ergometer-ruimte. 10 weken lang van 7 oktober t/m 9 december. Je kunt je hiervoor aanmelden ...

Het nieuwe botenhuis biedt:

  • Het botenhuis is onderhoud vriendelijk door de betonnen ponton waarop het gebouwd wordt en de materialen die worden gebruikt.
  • Mogelijkheid tot uitbreiding van de botenvloot met 30 %(?),
  • Kleedkamers, toiletten, douches, lockers
  • Grotere kantine en een zonneterras
  • Trainingsruimte, met o.a. ruimte voor 8 ergometers.
  • Een instructie, vergaderruimte.
  • Prachtige uitzicht op de IJssel.
  • Het dak van het botenhuis biedt de mogelijkheid om zonnepanelen te plaatsen
  • Toegankelijk voor minder validen

Hoe gaan we dit realiseren?

  1. Hypotheek: We lenen 400.000 van de bank. Met garantiestelling van de Stichting Waarborgfonds en de gemeente kunnen we dit lenen.
  2. Leden obligaties: opbrengst 125.000
  3. Eigen werkzaamheden. Het wordt een project van elkaar en met elkaar! Van ieder lid vragen we inzet op klusgebied. In het najaar gaan we inventariseren waar ieders kwaliteiten liggen, zodat we later gericht de leden kunnen gaan indelen.
  4. Vrienden van Isala:

 

 

 

Wie doet wat?

  1. Het ontwerp is in handen van Attika Architecten, door Geke de Wilde
  2. De bouwcommissie bestaat uit Douwe Schuringa, Ruthger van de Brink en Marcel Bisseling () aangevuld met Andries Griffioen en Kees Jan de Louw
  3. Uitzoeken tegen welke kosten, wie en wat we laten doen, voor en tijdens het bouwproces Marcel Bisseling
  4. Vragen en Interesse in de ledenobligaties kunnen gemeld worden bij Kees Jan de Louw en Carla van Poelje
  5. Contacten met de gemeente: Kees Jan de Louw
  6. Financiën: Andries Griffioen
  7. Bijhouden obligatie thermometer Andries Griffioen
  8. Bewaken tijdsplanning Frans Boerman
  9. Communicatie in- extern Frans Boerman en Saskia Bruil

 

Hoe gaan we het aanpakken?

De leden hebben op 8 juni 2017 hun GO gegeven aan de gepresenteerde plannen voor het ontwerp van het botenhuis. Vanaf nu gaan we de plannen verder concretiseren.

  1. Ontwerp: alle opmerkingen tav het ontwerp worden in de bouwcommissie besproken en met de architect.
  2. Overleg met de gemeente inzake vergunningen
  3. Overleg met de gemeente inzake infrastructuur
  4. Financiën:

Prospectus maken voor de obligatielening

Nagaan of er andere subsidiemogelijkheden zijn

  1. Tijdsplanning opstellen:
  2. Communicatie naar de leden:

Aparte gedeelte op de website met het de laatste stand van zaken.

Hierbij komt ook de Q & A te staan per onderdeel

  1. Nieuwe ALV tzt uitschrijven voor een finaal akkoord.